Musiktips

När jag härom dagen kollade runt lite på olika hip hop-sidor hittade jag ett album som verkade jävligt intressant. 9th Wonder har tydligen släppt ett album med en för mig okänd rappare, vid namn Spectac, i maj förra året. 9th Wonder är enligt mig en av de absolut bästa producenterna just nu, kanske den allra bästa, och jag älskar hans produktioner. 

Till min stora förtjusning lyckades jag få hem albumet ganska snabbt och la in det i iTunes direkt. Jag kollade in Spectac's Myspace-sida och blev minst sagt imponerad. Killen, som tydligen är från South Carolina, har ett grymt flow. De två låtarna på sidan var riktigt grymma måste jag säga. Speciellt låten "Rain Drops" var riktigt fet. Khrysis, som jag alltid gillat, stod för produktionen. Den andra låten "Pimp Story" har 9th Wonder producerat och var inte fy skam den heller.

Nu åter till skivan, som för övrigt heter "The Corner of Spec & 9th". Den är faktiskt riktigt bra. Typiska 9th Wonder-beats med Spec som spåttar verser. Gäster är L.E.G.A.C.Y. och Phonte (från Little Brother). Alla låtar är ganska jämnbra, men min favorit är nog ändå låten "Lounge".



Enjoy this shit!


Kommentarer
Postat av: David

Tack för tipset! Nu vet jag hur resten av denna kalla söndag skall spenderas!

2009-01-25 @ 20:45:19
URL: http://www.spacewaste.se
Postat av: Johan

Haha inga problem! :)

2009-01-27 @ 14:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback