Hip hop

Tja dudes!
Var ett förbannat tag sen jag skrev här i bloggen. Har inte ens vart inne på den på flera veckor tror jag... Men idag loggade jag faktiskt in och fick se en kommentar i form av ett önskemål om mer musiktips. Nu vet jag inte hur seriöst detta var men eftersom jag älskar musik, och framför allt hip hop så tänkte jag "varför inte?" :)

Ett av de senaste albumen jag laddade ner är Termanologys "If Heaven was a Mile Away". Det här är ett mixtape som Term nyligen släppte på sin Myspace-sida för gratis nedladdning. Albumet är en hyllning till tidernas enligt mig bäste producent (och dessutom en underbar MC). Jag pratar självklart om J Dilla. Termanology har valt ut sina favoriter bland alla Dillas beats och rappat på dessa. Gäster på plattan är Sheek Louch, Joell Ortiz, Bun B, Saigon, Joe Scudda, Big Pooh, Skyzoo m.fl.

Eftersom låtarna endast innehåller Dilla-beats kan ju inte plattan bli annat än bra, men vad jag ändå tycker är lite tråkigt är följande: vad jag vet har inte Termanology samarbetat med Dilla ett dugg (rätta mig om jag har fel) och detsamma gäller övriga artister som är med på skivan. Därför tycker jag det kan kännas rätt löjligt att de medverkar i ett tribute till honom. Visst uppskattar jag att man hyllar en av tidernas största, men som sagt, känns det inte helt rätt...

I alla fall är det en bra platta som är värd att ladda ner. Mitt favoritspår är "Pay Jay". Nu hoppas jag att ni njuter av lite bra musik. ENJOY!


Kommentarer
Postat av: David

Sant, han kanske försöker spela lite på "varumärket" J Dilla.

Btw. det va jag som ville höra mer om musik och det var 100% seriöst (:

2009-01-19 @ 11:44:07
URL: http://www.spacewaste.se
Postat av: Johan

Ja precis, känns lite så tyvärr... Haha på så sätt, det kommer nog mer framöver :)

2009-01-19 @ 14:44:15
Postat av: samuel

bra johan! säg till om jag ska gästa!! haha..



och jag vill ge den här lilla raden till david, spacewaste är den skönaste ideén på länge!

2009-01-20 @ 23:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback