Tuff dag

Sjukt jobbig dag så här långt, jag ska ta det från början. Sov hos Janni som vanligt och gick till skolans bussplats kl 08.15 eftersom friluftsdag stod på schemat. Därifrån åkte vi till Själsö där några idrottlärare tog emot oss. Vi delade in oss i lag på cirka 7 personer. Jag kom med Philip, Lisa, Emma och Amanda från klassen + några noobtjejer från en annan klass. Varje lag fick en massa grejer som vi skulle bära med oss... 
    Sen gick vi en lång jävla väg längs vattnet, och meningen var att vi skulle förlja en vägbeskrivning vi fått men det hade vi naturligtvis missat så vi gick ca en mil för långt. Det var jättekul. Vägen var inte jobbig med en massa grenar och skit heller. :) Så vi fick gå tillbaka. Vi Muramaris eller vad fan det heter åt vi äckliga bananer och lite annat. Sen vandrade vi vidare och samlades vid Snäck. Där hade vi tävling i att göra upp eld, skjuta med hemmagjorda pilbågar och annat. Det gick mycket bra. Naaat. Sen var det tipspromenad som gällde och jag lekte kunnig och fejkade att jag kunde typ allting. Det var kul.
    Sen var det dags för det alla hade fruktat: orienteringen. Så kallad stjärnorientering, vilket innebär att man måste tillbaka till start efter varje kontroll, lite småjobbigt. För MVG skulle man klara de sex kontrollerna på 25 minuter, och var kommer jag in på? Jo, 24.53. WOHO! Najzzz.

Cred till Anton Henziger som hjälpte mig att hitta sista kontrollen, utan dig hade jag inte kommit dit jag är idag. <3


 

Måste skynda mig till träningen nu. Puss!


Kommentarer
Postat av: Hnogger

Tack så mkt ingman:)

2008-09-18 @ 11:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback