Ber om ursäkt än en gång!

Jag måste skärpa mig med bloggandet. Senaste inlägget var i måndags och som ni alla vet är det fredag idag. Med andra ord: INTE OKEJ!
   
Vad har då hänt under dessa dagar? Inte så mycket vad jag kan komma på. Min fot har svullnat upp, men annars har det vart rätt lugnt... Jag har som vanligt spenderat mestadels av tiden med Janni Älskling.
    Just det, nu kom jag på en hyfsat rolig händelse. Det har varit skolfoto! Och när man nu går i trean betyder det naturligtvis SPEXFOTO! Otroligt spexigt och kul. Problemet var bara temat. Vi hade haft stora problem med att komma på ett bra tema, och efter allt ifrån Djungel till Tunnor till Lärare Lars-Inge-kopior (på tal om honom måste jag bara ifrågasätta brorsans påstående (www.peringmansson.blogg.se) att Vincent ska vara skönaste läraren på skolan. Har aldrig träffat denne Vincent, men kan sätta en hunka på att Lars-Inge ger honom en match!) landade det till slut på temat Oljefläck.
    Oljefläck?! Vänta nu, hur gick detta till? I alla fall är det så det ligger till. Unikt är det ju, men det vete jävelen om det blev så bra. Jag måste dock erkänna att jag var mer skeptisk förut, men efter att ha dratt på sig svarta kläder, en sopsäck, samt sotat in hela ansiktet kändes det faktiskt helt okej. Det kanske inte kommer bli så dumt ändå. Nåväl, det får framtiden utvisa.
    Måste bara berätta att fotografen var jävligt otrevlig. För oss var det bara snabbt in, sen ut igen efter kanske två minuter. (Påminner för övrigt om något annat hahaha, nej dåligt skämt, sorry.) Inte fick vi säga hur vi ville ha det eller ens våra namn. "Snabba på nu, jag har bråttom. Ut med er nu!" Ungefär sådär lät det. Vi blev lite irriterade och väntade kvar tills alla klasser var klara. Vi snackade med den dryge snubben och det slutade med att han skulle skicka en bild till oss som vi får skriva allt vi vill ha med på och sedan skicka tillbaka den.
    Inte nog med det... Skolfotot var igår eftermiddag, och idag under första lektionen (Marknadsföring med norske Dag) kom biträdande rektorn plötsligt in. Städet hade tydligen lackat ur för att det var fullt med sot utanför foto-rummet så vi var tvungna att gå dit och städa! Say what?! Vad fan ahr de betalt för liksom. Men vi gjorde vad vi skulle. Eller rättare sagt, Rebecca dammsög och vi andra kollade på, det var i princip så det gick till. :P
    Sådär ja, nu vet ni det. Ikväll är det film hos Salle som gäller. Det var ett tag sen så det ska bli najs!


PEACE OUT Y'ALL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback